Oon 15-vuotias tyttö sodassa kilojaan vastaan. Tää blogi on lähinnä mun itseni motivoimiseksi. Tuskin käteen edes kiinnostais mun ongelmat? Painan tällä hetekellä 88 kg, ja pituutta on 163 cm. BMI on 33.1, eli merkittävä liikalihavuus. Mulla ois tavoitteena saada itseni normaalipainon rajoihin, eli 65 kiloiseksi lukion alkuun mennessä, eli 23 kiloa n. 7 kuukaudessa. Reilu kolme kiloa kuukaudessa. Se ei kuullosta niin pahalta, ja tiedän, että pystyn siihen, jos saan motivoitua itseäni.

Aloitan keväällä pilateksen, viimeksi olen jotain liikuntaa jossain ryhmässä harrastanut ala-asteella, 10-vuotiaana lopetin telinevoimistelun, ja siitä lihoamiseni lopulta alkoi. Olen kuitenkin viimeiset 5 vuotta yrittänyt lenkkeillä, ja vuoden ajan olen kellarissa hakenut itsetuntoa zumbalevyjen ja tv-jumppien avulla ennen kuin ulskallauduin menemään porukkaan.

Olen sekä lohtu- että tapasyöjä. Aina kun on hiljaisempi hetki, ajaudun vahingossa jääkapille. Olen myös sairastanut masennuksen, silloin tuli syötyä  PALJON, lihosin, ja aina kun vaaka näytti suurempaa lukua, tulin entistä alakuloisemmaksi ja söin taas.

Mä en halua lahtua mitenkään alipainoseksi, vaan tahdon olla terve ja hyväkuntoinen. En ala kokeilemaan mitään extremeä, vaan yritän laihtua ja kasvattaa kuntoa perinteisillä keinoilla. Vaihdan herkut hedelmiin ja telkun liikuntaan. Yrtän syödä maksimissaan 1500 kaloria päivässä ja liikkua yli puolituntia kuudesti viikossa.

Will see.